
Warszawa
Wiadomości
Oficjalna zapowiedź budowy trzeciej linii metra. Kiedy pojedziemy pierwszym odcinkiem M3?
Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podjął decyzję o powstaniu trzeciej linii metra. Rada Miasta ma przesunąć pieniądze na pierwszy etap prac. Z pierwszego odcinka linii M3 w ciągu doby korzystać będzie ponad 315 tys. pasażerów.
Pomimo problemów budżetowych Warszawy spowodowanych pandemią koronawirusa podjęta została decyzja o budowie trzeciej linii metra. Rada Miasta już w najbliższy czwartek, na wniosek prezydenta Rafała Trzaskowskiego ma zdecydować o przesunięciu pieniędzy na pierwszy etap prac.
- Prace przygotowawcze dla pierwszego etapu rozpoczynamy już teraz. Chcemy dobrze przygotować ten projekt na nową perspektywę finansową UE. Natomiast w drugiej połowie roku zlecone zostaną prace nad studium technicznym linii M3 po lewobrzeżnej stronie Warszawy - mówi Prezydent Rafał Trzaskowski.
Pierwszy etap trzeciej linii metra połączy Pragę - Południe z centrum stolicy, a docelowo – także z Ochotą i Mokotowem. Ta część inwestycji będzie gotowa w 2028 roku i składała się będzie z sześciu stacji. Nowa linia zostanie poprowadzona z funkcjonującej już od kilku lat stacji Stadion Narodowy, która od początku była planowana jako węzeł przesiadkowy. Kolejnymi stacjami będą: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stacja Gocław. W ramach inwestycji powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Kluczowym węzłem komunikacyjnym prawobrzeżnej Warszawy, ma stać się stacja Stadion Narodowy, na której będzie można się przesiąść do pociągów na dworcu PKP, linii autobusowych i tramwajów.
Przebieg trzeciej linii metra powstał na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko), a także na podstawie wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy - kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta, o jego dalszym rozwoju.
Pomimo problemów budżetowych Warszawy spowodowanych pandemią koronawirusa podjęta została decyzja o budowie trzeciej linii metra. Rada Miasta już w najbliższy czwartek, na wniosek prezydenta Rafała Trzaskowskiego ma zdecydować o przesunięciu pieniędzy na pierwszy etap prac.
- Prace przygotowawcze dla pierwszego etapu rozpoczynamy już teraz. Chcemy dobrze przygotować ten projekt na nową perspektywę finansową UE. Natomiast w drugiej połowie roku zlecone zostaną prace nad studium technicznym linii M3 po lewobrzeżnej stronie Warszawy - mówi Prezydent Rafał Trzaskowski.
Pierwszy etap trzeciej linii metra połączy Pragę - Południe z centrum stolicy, a docelowo – także z Ochotą i Mokotowem. Ta część inwestycji będzie gotowa w 2028 roku i składała się będzie z sześciu stacji. Nowa linia zostanie poprowadzona z funkcjonującej już od kilku lat stacji Stadion Narodowy, która od początku była planowana jako węzeł przesiadkowy. Kolejnymi stacjami będą: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stacja Gocław. W ramach inwestycji powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Kluczowym węzłem komunikacyjnym prawobrzeżnej Warszawy, ma stać się stacja Stadion Narodowy, na której będzie można się przesiąść do pociągów na dworcu PKP, linii autobusowych i tramwajów.
Przebieg trzeciej linii metra powstał na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko), a także na podstawie wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy - kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta, o jego dalszym rozwoju.
hmm
Gość
jacek
Gość
Hmm
Gość
tom
Gość
zwolennik unii europejskiej
Gość
Hmm
Gość
UrsoCentro
Gość
Kto tam chce metro? Przecież to prosta ścieżka do mieszkań po 14k/metr na skraju warszawy przy zakładach autobusowych i fabrykach. Tak jak Bemowo - za płotem pole kapusty, 15 km do centrum w linii prostej a ludzie po 11k już płacą (bo metro) xD
Proponuję zrobić metro na Ochotę i do Powsina a nie na jakieś wieśniacki Ursus.
Placek
Gość
Placek
Gość
Urzednik
Gość
przez wilanów->stegny ->metro wilanowska
Do urzędnika
Gość
Ben
Gość
Ben
Gość
Mieszkaniec Ursusa
Gość
Do ursusiaka
Gość