
Warszawa
Wiadomości
Nowy most w Warszawie tańszy niż zakładano. Jest wykonawca jednego z najdłuższych tego typu obiektów na świecie
W przetargu na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę w Warszawie zwycięska oferta jest dużo tańsza od zakładanego budżetu. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty.
Dużym zainteresowaniem cieszył się przetarg na budowę pierwszej w Warszawie przeprawy przez Wisłę. Ostateczne oferty złożyło pięć firm i konsorcjum, wśród których najtańsza była wycena spółki Budimex. Firma zaproponowała prawie 121 mln zł brutto, a to oznacza, że wycena jest tańsza o 60 mln zł od zakładanego budżetu.
Nowy most w Warszawie powstanie na wysokości ulic Okrzei i Karowej i połączy brzegi Wisły. Będzie to przedłużenie Nowego Centrum Warszawy, bo choć most będzie nieco oddalony od ścisłego centrum stolicy, to spowoduje, że Stara Praga stanie się de facto częścią uniwersytecko-wypoczynkowej części miasta.
Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.
Za projekt mostu pieszo-rowerowego odpowiada pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy. Obiekt będzie podpoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach i wykonany zostanie ze stali pokrytej farbą imitującą kolor kortenu. Łączna długość nowej konstrukcji wyniesie 452 metry i o 127 m będzie dłuższy od londyńskiego Millennium Bridge.
Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy nimi zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem, wbudowane w taras bulwaru.
Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty. Dodatkowo na moście pojawią się miejsca do odpoczynku. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach.
Dużym zainteresowaniem cieszył się przetarg na budowę pierwszej w Warszawie przeprawy przez Wisłę. Ostateczne oferty złożyło pięć firm i konsorcjum, wśród których najtańsza była wycena spółki Budimex. Firma zaproponowała prawie 121 mln zł brutto, a to oznacza, że wycena jest tańsza o 60 mln zł od zakładanego budżetu.
Nowy most w Warszawie powstanie na wysokości ulic Okrzei i Karowej i połączy brzegi Wisły. Będzie to przedłużenie Nowego Centrum Warszawy, bo choć most będzie nieco oddalony od ścisłego centrum stolicy, to spowoduje, że Stara Praga stanie się de facto częścią uniwersytecko-wypoczynkowej części miasta.
Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.
Za projekt mostu pieszo-rowerowego odpowiada pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy. Obiekt będzie podpoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach i wykonany zostanie ze stali pokrytej farbą imitującą kolor kortenu. Łączna długość nowej konstrukcji wyniesie 452 metry i o 127 m będzie dłuższy od londyńskiego Millennium Bridge.
Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy nimi zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem, wbudowane w taras bulwaru.
Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty. Dodatkowo na moście pojawią się miejsca do odpoczynku. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach.
Radek
Gość
Realizacja zamówienia
Gość
dUper Taxi
Gość
Iksiński
Gość
Adam
Gość
A może będzie to po prostu wykonane ze stali CorTen? Ciekawi mnie efekt końcowy :)