Nowy most w Warszawie tańszy niż zakładano. Jest wykonawca jednego z najdłuższych tego typu obiektów na świecie


2021.10.15
Autor: Urbanity.pl
W przetargu na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę w Warszawie zwycięska oferta jest dużo tańsza od zakładanego budżetu. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty.

Dużym zainteresowaniem cieszył się przetarg na budowę pierwszej w Warszawie przeprawy przez Wisłę. Ostateczne oferty złożyło pięć firm i konsorcjum, wśród których najtańsza była wycena spółki Budimex. Firma zaproponowała prawie 121 mln zł brutto, a to oznacza, że wycena jest tańsza o 60 mln zł od zakładanego budżetu.

Nowy most w Warszawie powstanie na wysokości ulic Okrzei i Karowej i połączy brzegi Wisły. Będzie to przedłużenie Nowego Centrum Warszawy, bo choć most będzie nieco oddalony od ścisłego centrum stolicy, to spowoduje, że Stara Praga stanie się de facto częścią uniwersytecko-wypoczynkowej części miasta.

Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.

Za projekt mostu pieszo-rowerowego odpowiada pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy. Obiekt będzie podpoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach i wykonany zostanie ze stali pokrytej farbą imitującą kolor kortenu. Łączna długość nowej konstrukcji wyniesie 452 metry i o 127 m będzie dłuższy od londyńskiego Millennium Bridge.

Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy nimi zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem, wbudowane w taras bulwaru.

Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty. Dodatkowo na moście pojawią się miejsca do odpoczynku. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach.

Komentarze


  • Radek
    Gość
    2021-10-15 12:17:16
    Z tych wyliczeń wynika, że spacerowicze będą poruszali się dość szybko a rowerzyści raczej wolno. Tak czy inaczej lepiej dzieci trzymać za rękę na spacerze w takim miejscu

  • Realizacja zamówienia
    Gość
    2021-10-16 11:31:57
    Budimex to konsorcjum które nie buduje a jest tylko sklecone z przejętych finansowo firm. Specjalizuje się w rozprzedawaniu tych firm i pozbywaniu się najwybitniejszych specjalistów. Tak było z Dromeksem, czy z Mostostalem i wieloma innymi firmami. Ta firma o obcym kapitale ma za sobą mnóstwo wpadek i dlatego teraz chce odbudować prestige zaniżaniem cen przetargowych. W trakcie realizacji okaże się że cena będzie ulegała zwiększeniu i przesuwane będą terminy ukończenia.

  • dUper Taxi
    Gość
    2021-10-17 15:51:53
    Szkoda, że na alejki spacerowe idzie kupa kasy a tunelu drogowego pod dw. Wschodnim nie mogą zrobić.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.