
Warszawa
Wiadomości
Nowa obwodnica Warszawy. GDDKiA pokazuje warianty zachodniego odcinka
Trwają przygotowania do wskazania wariantów przebiegu zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Odcinek planowany jest od przyszłej drogi ekspresowej S10 w rejonie Nacpolska, przez drogę krajową nr 92, aż po trasę S7 na południe od Warszawy.
W ramach opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego przygotowano cztery możliwe warianty. Jeden z nich zakłada poprowadzenie trasy w śladzie obecnej DK50. Pozostałe przewidują różne przebiegi na zachód i wschód od Wyszogrodu, a kończą się w rejonie Sochaczewa, przy drodze nr 92. Wszystkie analizowane są z taką samą szczegółowością.
We wrześniu odbędą się spotkania informacyjne w ośmiu gminach dotyczące odcinka od S10 do DK92. Październik i listopad przyniosą kolejne konsultacje w 13 gminach dla fragmentu pomiędzy DK92 a S7. Spotkania będą miały dwie formy: indywidualne konsultacje z projektantami w godzinach 11.00–15.00 oraz otwarte prezentacje wszystkich wariantów od 16.00.
Uwagi mieszkańców, samorządów i przedsiębiorców zostaną przeanalizowane przez projektantów i GDDKiA. Część z nich może wpłynąć na korekty trasy, które znajdą odzwierciedlenie w dokumentacji projektowej.
Po zakończeniu konsultacji planowane jest przeprowadzenie analizy wielokryterialnej. Pod uwagę zostaną wzięte aspekty techniczne, ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Wynik tego etapu pozwoli wskazać wariant rekomendowany we wniosku o decyzję środowiskową, który ma trafić do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie w drugiej połowie 2026 r.
Dokumentację dla zachodniego fragmentu przygotowuje Transprojekt Warszawa. Umowa, podpisana w lipcu 2022 r., opiewa na ok. 8,5 mln zł. Wkrótce zostanie też ogłoszony przetarg na opracowanie studium dla wschodniej części obwodnicy. Nowa trasa połączy północne odcinki S7 z trasą S10 i dalej z południową S7, omijając Warszawę od wschodu.
Budowa dużej obwodnicy aglomeracyjnej to jedno z kluczowych przedsięwzięć zapisanych w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Pierwsze koncepcje pojawiły się jeszcze w 2011 r., a od 2019 r. znajdują się w oficjalnych dokumentach strategicznych. Realizacja OAW ma odciążyć obecne trasy wylotowe ze stolicy i poprawić dostępność komunikacyjną regionu.
W ramach opracowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego przygotowano cztery możliwe warianty. Jeden z nich zakłada poprowadzenie trasy w śladzie obecnej DK50. Pozostałe przewidują różne przebiegi na zachód i wschód od Wyszogrodu, a kończą się w rejonie Sochaczewa, przy drodze nr 92. Wszystkie analizowane są z taką samą szczegółowością.
We wrześniu odbędą się spotkania informacyjne w ośmiu gminach dotyczące odcinka od S10 do DK92. Październik i listopad przyniosą kolejne konsultacje w 13 gminach dla fragmentu pomiędzy DK92 a S7. Spotkania będą miały dwie formy: indywidualne konsultacje z projektantami w godzinach 11.00–15.00 oraz otwarte prezentacje wszystkich wariantów od 16.00.
Uwagi mieszkańców, samorządów i przedsiębiorców zostaną przeanalizowane przez projektantów i GDDKiA. Część z nich może wpłynąć na korekty trasy, które znajdą odzwierciedlenie w dokumentacji projektowej.
Po zakończeniu konsultacji planowane jest przeprowadzenie analizy wielokryterialnej. Pod uwagę zostaną wzięte aspekty techniczne, ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Wynik tego etapu pozwoli wskazać wariant rekomendowany we wniosku o decyzję środowiskową, który ma trafić do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie w drugiej połowie 2026 r.
Dokumentację dla zachodniego fragmentu przygotowuje Transprojekt Warszawa. Umowa, podpisana w lipcu 2022 r., opiewa na ok. 8,5 mln zł. Wkrótce zostanie też ogłoszony przetarg na opracowanie studium dla wschodniej części obwodnicy. Nowa trasa połączy północne odcinki S7 z trasą S10 i dalej z południową S7, omijając Warszawę od wschodu.
Budowa dużej obwodnicy aglomeracyjnej to jedno z kluczowych przedsięwzięć zapisanych w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Pierwsze koncepcje pojawiły się jeszcze w 2011 r., a od 2019 r. znajdują się w oficjalnych dokumentach strategicznych. Realizacja OAW ma odciążyć obecne trasy wylotowe ze stolicy i poprawić dostępność komunikacyjną regionu.
Komentarze
Brak wpisów.