
Nowy Dwór Mazowiecki
Wiadomości
Nowe kierownictwo lotniska w Modlinie planuje jego rozbudowę
Zarząd spółki uzyskał zgodę rady nadzorczej i akcjonariuszy na wieloletni plan finansowy, obejmujący m.in. rozbudowę terminalu oraz płyty postojowej. Prowadzone są już rozmowy dotyczące pozyskania finansowania bankowego, a do połowy roku planowane jest ogłoszenie przetargu na prace budowlane. Inwestycje mają ruszyć na początku 2025 roku i trwać około 22 miesiące.
Terminal zostanie przedłużony na wschód i zachód, a liczba bramek zwiększy się z czterech do ośmiu. Udziałowcami portu są Województwo Mazowieckie (36,17 proc.), Agencja Mienia Wojskowego (31,56 proc.) oraz Polskie Porty Lotnicze (27,86 proc.).
Tomasz Szymczak, pełniący obowiązki prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa Modlin, powiedział serwisowi eNewsroom.pl, że w tym roku planowane jest obsłużenie ponad 3 milionów pasażerów. W dłuższej perspektywie lotnisko ma być rozbudowane, w szczególności terminal pasażerski, co było blokowane przez ostatnie kilka lat. Aktualny projekt terminala zakłada ruchome bramki odlotowe, które obsługują pasażerów podróżujących zarówno w strefie Schengen, jak i poza nią. Plany zakładają, że cztery istniejące bramki będą przeznaczone wyłącznie dla strefy Schengen, a rozbudowa obejmie także zwiększenie kontroli granicznej oraz nowych powierzchni handlowych, takich jak sklepy duty free i lokale gastronomiczne. Dodatkowe funkcje, jak toalety i magazyny, zostaną przeniesione na poziom minus 1. Terminal zostanie wydłużony, aby pomieścić nowe bramki dla pasażerów spoza strefy Schengen.
Planowana jest również budowa czterech stanowisk postojowych dla samolotów kodu C, takich jak Boeing 737, lub dwóch kodu C i jednego większego stanowiska dla samolotów typu Dreamliner. Te inwestycje mają być zrealizowane w ciągu 20-22 miesięcy przy optymalnych kosztach. Rozmowy prowadzone są z różnymi przewoźnikami, w tym spoza Europy. Lotnisko w Modlinie, jako jedyny port lotniczy w centralnej Polsce, jest otwarte 24 godziny na dobę, co daje przewagę konkurencyjną. Powiększony terminal, więcej miejsc postojowych i nowi przewoźnicy pozwolą na znaczne zwiększenie ruchu na lotnisku.
Terminal zostanie przedłużony na wschód i zachód, a liczba bramek zwiększy się z czterech do ośmiu. Udziałowcami portu są Województwo Mazowieckie (36,17 proc.), Agencja Mienia Wojskowego (31,56 proc.) oraz Polskie Porty Lotnicze (27,86 proc.).
Tomasz Szymczak, pełniący obowiązki prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa Modlin, powiedział serwisowi eNewsroom.pl, że w tym roku planowane jest obsłużenie ponad 3 milionów pasażerów. W dłuższej perspektywie lotnisko ma być rozbudowane, w szczególności terminal pasażerski, co było blokowane przez ostatnie kilka lat. Aktualny projekt terminala zakłada ruchome bramki odlotowe, które obsługują pasażerów podróżujących zarówno w strefie Schengen, jak i poza nią. Plany zakładają, że cztery istniejące bramki będą przeznaczone wyłącznie dla strefy Schengen, a rozbudowa obejmie także zwiększenie kontroli granicznej oraz nowych powierzchni handlowych, takich jak sklepy duty free i lokale gastronomiczne. Dodatkowe funkcje, jak toalety i magazyny, zostaną przeniesione na poziom minus 1. Terminal zostanie wydłużony, aby pomieścić nowe bramki dla pasażerów spoza strefy Schengen.
Planowana jest również budowa czterech stanowisk postojowych dla samolotów kodu C, takich jak Boeing 737, lub dwóch kodu C i jednego większego stanowiska dla samolotów typu Dreamliner. Te inwestycje mają być zrealizowane w ciągu 20-22 miesięcy przy optymalnych kosztach. Rozmowy prowadzone są z różnymi przewoźnikami, w tym spoza Europy. Lotnisko w Modlinie, jako jedyny port lotniczy w centralnej Polsce, jest otwarte 24 godziny na dobę, co daje przewagę konkurencyjną. Powiększony terminal, więcej miejsc postojowych i nowi przewoźnicy pozwolą na znaczne zwiększenie ruchu na lotnisku.
Komentarze
Brak wpisów.