Grupa Real2B uruchamia pierwsze regionalne hybrydowe centra handlowe


2016.11.24
Autor: Urbanity.pl
Regionalne hybrydowe centra handlowe to połączenie centrum handlowego z parkiem handlowym o powierzchni od 2 do 20 tys. mkw., powstające w mniejszych miastach z potencjałem zakupowym do około 100 tys. mieszkańców.

Bazując na stałym wzroście siły nabywczej i zakupowych aspiracjach Polaków Jarosław Fijałkowski, prezes Grupy Real2B oraz współtwórca funduszu Retail Parks Fund FIZ AN, zapowiada budowę kilkudziesięciu Quick Parków w całym kraju. Inwestycja jest realizowana dzięki zaangażowaniu środków z emisji certyfikatów inwestycyjnych funduszu Retail Parks Fund FIZ AN oraz przy udziale finansowania z kluczowych banków.

29 i 30 listopada zostaną otwarte pierwsze regionalne hybrydowe centra handlowe - inicjatywa Jarosława Fijałkowskiego, prezesa Grupy Real2B oraz współtwórcy funduszu Retail Parks Fund FIZ AN. Ideą grupy jest realizacja sieci kilkudziesięciu regionalnych hybrydowych centrów handlowych pod nazwą Quick Park dedykowanych mieszkańcom mniejszych miejscowości, którzy wzorem mieszkańców wielkich miast, będą mogli na co dzień korzystać z możliwości i atrakcji, jakie oferują centra handlowe. Wszystko to w jednym miejscu z kwadransem na dojazd.

Pierwsze centra handlowe: Quick Park Strzegom i Quick Park Mysłowice zostaną oddane zgodnie z planem. Quick Park Strzegom jest pierwszym parkiem handlowym w mieście z powierzchnią handlową około 2 tys. mkw. Obiekt oferuje 7 sklepów, w tym m.in. RTV Euro AGD, CCC, Pepco, Martes Sport oraz bezpłatny parking dla 70 samochodów. Bezpośrednio przy Quick Parku znajdują się: restauracja McDonald?s, supermarket Biedronka, market budowlany Bricomarché oraz stacja benzynowa Shell. Quick Park Mysłowice jest natomiast pierwszym nowoczesnym centrum handlowym w Mysłowicach o powierzchni handlowej blisko 16 tys. mkw. W centrum przewidziane jest około 60 sklepów, punktów gastronomicznych oraz pierwsze nowego formatu kino w Polsce sieci OH Kino. Idea Quick Parku w Mysłowicach spotkała się z dużym zainteresowaniem także włodarzy miasta, którzy zgodnie ze światowymi trendami, postanowili zlokalizować w nim punkt obsługi mieszkańców. Centrum handlowe zaoferuje również bezpłatny parking dla 400 samochodów.

W przygotowaniach i realizacji są także obiekty w Sulechowie, Olkuszu, Pułtusku, Kępnie, Turku, Oławie i w podwarszawskim Konstancinie-Jeziornie.
Cechą charakterystyczną Quick Parków jest ich usytuowanie bezpośrednio przy głównej arterii komunikacyjnej i przy największych osiedlach mieszkaniowych. Miasta wraz z okolicznymi miejscowościami, które Grupa Real2B bierze pod uwagę nie przekraczają 100 tys. mieszkańców, z kolei podaż nowoczesnej powierzchni handlowej to max. 200 mkw. na 1 tys. mieszkańców.

Wśród najemców, którzy zdecydowali się na współpracę z pierwszymi centrami Quick Park, w zdecydowanej większości przeważają znane marki, takie jak: Reserved, Sinsey, Cropp, House, H&M, Empik, Smyk, supermarket Piotr i Paweł, Euro RTV AGD, Rossman, Pepco, CCC, Grycan oraz nowa w Polsce sieć kin wielosalowych o nazwie Oh Kino z zaletami wielkomiejskich sieci. O wyborze operatora spożywczego każdorazowo decyduje specyfika miejscowości i siła nabywcza mieszkańców.

Finansowanie na rozwój sieci Quick Parków jest pozyskiwane m.in. w ramach emisji certyfikatów funduszu Retail Parks Fund FIZ AN, pierwszego tego typu w Polsce funduszu zamkniętego, inwestującego w działania deweloperskie mające na celu wznoszenie centrów handlowych. Polscy inwestorzy indywidualni oraz firmy mają możliwość udziału w projekcie poprzez zakup certyfikatów, które są emitowane co miesiąc. Przewidywana roczna stopa zwrotu z inwestycji wynosi co najmniej 13 proc. netto. Od uruchomienia emisji pierwszych certyfikatów we wrześniu 2014 roku ich wartość wzrosła o 31,15% na koniec października 2016 roku.

W 2017 roku fundusz zamierza pozyskać co najmniej 200 mln zł, czym podwoi obecną wartość aktywów.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.