Gorączka przedświąteczna w liczbach
W Polsce w najlepsze trwa gorączka przedświątecznych zakupów. Tylko w ciągu ostatnich 4 tygodni, 130 centrów handlowych monitorowanych przez Retail Institute, odnotowało 33,5 miliona wizyt, tj. o 0,18% więcej niż w poprzednim roku. Tym samym jest już mało prawdopodobne, aby wynik grudniowy skompensował straty branży handlowej i usługowej spowodowane wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele.
Choć nadal jest wiele osób, które świąteczne zakupy pozostawiły na ostatni moment, wydaje się, że grupa ta z roku na rok nieznacznie maleje. Polacy coraz lepiej planują zakupy i efektywniej wykorzystują przygotowywane przez centra i sieci handlowe okazje.
„W tym roku wyraźnie widzimy wpływ akcji wyprzedażowej Black Friday oraz Cyber Monday na grudniowe wyniki centrów i sieci handlowych. Część klientów przeniosła swoje zakupy do sieci, która oferowała już nie tylko darmowe dostawy, ale i gwarancję dostarczenia przesyłek do świąt. W dużych miastach niezwykle popularne stały się natomiast świąteczne targi i kiermasze, które lokalnie stały się alternatywą dla oferty centrów handlowych”, powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.
W okresie od 3 do 16 grudnia 2018 roku, klienci najchętniej odwiedzali centra duże i bardzo duże, które odnotowały +10,67% wzrost odwiedzin w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Głębokie spadki liczby odwiedzin odnotowały centra: małe (-10,32%) i średnie (-12,09%) oraz te, mające dominującą ofertą spożywczą (-11,07%).
„Z niepokojem przyglądamy się tegorocznym wynikom centrów i sieci handlowych. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 roku obroty centrów handlowych w Polsce były o 0,4% niższe niż w analogicznym okresie 2017 roku. Jednocześnie czynsze i koszty wspólne sieci handlowych wzrosły w tym samym czasie o 5,1%. Jesteśmy dalecy od tego aby tłumaczyć spadki odwiedzalności oraz obrotów pogodą czy wzrostem sprzedaży w internecie. W marcu, wspólnie z przedstawicielami największych firm modowych w Polsce zastanowimy się nad czynnikami mającymi kluczowy wpływ na przyszłe wyniki branży”, powiedziała Anna Szmeja, Prezes RI.
Choć nadal jest wiele osób, które świąteczne zakupy pozostawiły na ostatni moment, wydaje się, że grupa ta z roku na rok nieznacznie maleje. Polacy coraz lepiej planują zakupy i efektywniej wykorzystują przygotowywane przez centra i sieci handlowe okazje.
„W tym roku wyraźnie widzimy wpływ akcji wyprzedażowej Black Friday oraz Cyber Monday na grudniowe wyniki centrów i sieci handlowych. Część klientów przeniosła swoje zakupy do sieci, która oferowała już nie tylko darmowe dostawy, ale i gwarancję dostarczenia przesyłek do świąt. W dużych miastach niezwykle popularne stały się natomiast świąteczne targi i kiermasze, które lokalnie stały się alternatywą dla oferty centrów handlowych”, powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.
W okresie od 3 do 16 grudnia 2018 roku, klienci najchętniej odwiedzali centra duże i bardzo duże, które odnotowały +10,67% wzrost odwiedzin w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Głębokie spadki liczby odwiedzin odnotowały centra: małe (-10,32%) i średnie (-12,09%) oraz te, mające dominującą ofertą spożywczą (-11,07%).
„Z niepokojem przyglądamy się tegorocznym wynikom centrów i sieci handlowych. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 roku obroty centrów handlowych w Polsce były o 0,4% niższe niż w analogicznym okresie 2017 roku. Jednocześnie czynsze i koszty wspólne sieci handlowych wzrosły w tym samym czasie o 5,1%. Jesteśmy dalecy od tego aby tłumaczyć spadki odwiedzalności oraz obrotów pogodą czy wzrostem sprzedaży w internecie. W marcu, wspólnie z przedstawicielami największych firm modowych w Polsce zastanowimy się nad czynnikami mającymi kluczowy wpływ na przyszłe wyniki branży”, powiedziała Anna Szmeja, Prezes RI.
Komentarze
Brak wpisów.