Warszawa i Wrocław na radarze kawowego giganta Coffeedesk


2021.12.09
Autor: Urbanity.pl
Jeden z największych w Polsce e-sklepów z kawą i akcesoriami Coffeedesk planuje otwarcie dwóch kolejnych kawiarni. W Warszawie trwają już prace wykończeniowe w lokalu.

Natomiast warunkiem szybkiej realizacji wrocławskiego showroomu Coffeedesk jest zdobycie finansowania od inwestorów społecznościowych - poprzez prowadzoną do 14 grudnia emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Mieszkańcy Warszawy i Wrocławia należą do najliczniejszych grup klientów internetowego sklepu Coffeedesk.

Z garażu w Kołobrzegu do lidera rynku
Założony w Kołobrzegu Coffeedesk to największy dystrybutor kawy i akcesoriów kawowych w Polsce. To także jedna z najszybciej rozwijających się firm regionu EŚW według rankingu Financial Times 1000. Marka funkcjonuje jako omnichannel. Sprzedaje produkty przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych. Coffeedesk to także hurtownia dla klientów B2B. Ten segment napędza biznes, odpowiadając za 66% przychodów firmy. Pod szyldem Coffeedesk działają również butikowe showroomy, czyli wielofunkcyjne kawiarnie. Można w nich napić się najwyższej jakości kawy tzw. specialty, w sklepie stacjonarnym zrobić kawowe zakupy, odebrać zamówienie internetowe, a nawet przeszkolić się z przyrządzania kawy na różne sposoby.

Za konceptem Coffeedesk stoi trójka przyjaciół: Łukasz Wichłacz oraz bracia Jacek i Marcin Gardzielik. Dziesięć lat temu otworzyli oni sklep internetowy w garażu jednego z nich w Kołobrzegu. Od tego czasu wspólnie prowadzą firmę z rodzinnego miasta.

- Dziś Coffeedesk zatrudnia ponad 170 osób, realizuje 14 tys. zamówień internetowych miesięcznie, a poza kawą i akcesoriami dla domowych baristów sprzedaje specjalistyczne maszyny m.in. do palarni kawy. Zwiększamy też liczbę kawiarni Coffeedesk - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

Warszawa tej zimy a Wrocław na radarze
Kawowy omnichannel ma już trzy kawiarnie w Polsce, dwie w Warszawie (Wilcza i Próżna) i jedną w rodzinnym Kołobrzegu, na osiedlu Bajkowym, gdzie powstała firma. Coffeedesk planuje kolejne otwarcia showroomów w dużych miastach całej Polski. Kluczem wyboru miasta pod nowe showroomy będzie liczba klientów e-sklepu Coffeedesk. W najbliższej przyszłości pojawić się mają dwa nowe punkty: w Warszawie i we Wrocławiu. Oba miasta są strategicznymi lokalizacjami dla marki. W stolicy Coffeedesk ma najwięcej klientów. Natomiast Wrocławianie są trzecią najliczniejszą grupą kupujących coffeedeskową kawę i akcesoria.

Jeszcze tej zimy ma zacząć działać showroom z kawą specialty w stolicy - na warszawskim Powiślu. Przygotowania lokalu już się rozpoczęły. Wielofunkcyjna kawiarnia Coffeedesk przy ulicy Tamka będzie znajdować się w bliskiej odległości od Wisły. Lokal ma 126 kw. Przewidziano w nim około 35 miejsc siedzących w środku, w tym przy tzw. brew barze oraz dodatkowe 40 w ogródku. Tradycyjnie, jak w każdym showroomie kołobrzeskiej marki, w Coffeedesk Tamka pojawi się przestrzeń sklepowa z kawą, herbatą i akcesoriami. Będzie to największy tzw. shop in shop ze wszystkich kawiarni pod szyldem Coffeedesk. Klienci zobaczą też niebanalny wystrój, z którego słynie Coffeedesk. Każda kawiarnia ma unikalną stylistykę nawiązującą do specyfiki danej lokalizacji i klimatu budynku, w jakim się znajduje. Duży nacisk położono na meble polskich designerów.

Na radarze Coffeedesk jest także Wrocław, choć decyzja o konkretnej lokalizacji czy dacie otwarcia kawiarni w stolicy Dolnego Śląska jeszcze nie zapadła. Firma chciałaby uruchomić punkt jeszcze w 2022 roku, jednak termin realizacji wrocławskiego showroomu uzależniony jest od pozyskania finansowania na ten projekt.

Kawiarnie od inwestorów społecznościowych
Coffeedesk chce sfinansować otwarcie dwóch planowanych showroomów z trwającej emisji akcji wśród inwestorów społecznościowych. Poprzez crowdfunding inwestycyjny firma pozyskuje teraz również środki na implementację narzędzi eCommerce oraz zwiększenie asortymentu i wolumenu produktów, co umożliwi Coffeedesk dalszy rozwój w Polsce i za granicą. Projekt crowdfundingowy ruszył pod koniec września. Od tego czasu kołobrzeski omnichannel zebrał blisko 2 mln zł, z 4,4 mln zł planowanej kwoty. Założyciele firmy liczą, że dzięki wrocławskim inwestorom społecznościowym kawiarnia w stolicy Dolnego Śląska już niedługo pojawi się w tym mieście. Nowym akcjonariuszem Coffeedesk można zostać jeszcze przez tydzień. Emisja wycenianych na 37 zł za sztukę akcji kończy się 14 grudnia.

Kawowy lider po raz drugi w swej historii sięga po finansowanie społecznościowe. Rok temu marka Coffeedesk otworzyła kawiarnię w stolicy oraz wdraża rozwiązania technologiczne sfinansowane właśnie ze środków pozyskanych poprzez crowdinvesting. W swej pierwszej emisji akcji spółka zdobyła 523 akcjonariuszy i zebrała 2,2 mln zł.

Rozwój w rekordowym tempie
Biznesowy model kawowej firmy z Kołobrzegu przeszedł sprawdzian podczas pandemii, kiedy gospodarka znalazła się na zakręcie. Dzięki elastycznej strategii sprzedaży wielokanałowej, spółka zakończyła pierwszy rok pandemii z rekordowymi wynikami. W 2020 r. Coffeedesk wygenerował aż 78,7 mln zł przychodu. W 2021 r. firma spodziewa się kolejnego rekordu. Już po trzech kwartałach tego roku Coffeedesk zanotował 70,5 mln zł przychodu. Obecnie Coffeedesk wyceniany jest na ponad 100 mln zł.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.