Głuchołazy
Wiadomości
Tak będzie wyglądał nowy most Głuchołazach. Będzie wytrzymały i bezpieczny
Poznaliśmy projekt nowego mostu w Głuchołazach nad Białą Głuchołaską, który powstanie w miejsce niszczonej przeprawy w wyniku powodzi z września 2024 roku. Złożony został wniosek o zgodę na realizację inwestycji.
3 lutego 2025 roku podpisana została umowa z wykonawcą dokumentacji projektowej nowego mostu w Głuchołazach nad Białą Głuchołaską, w miejsce zniszczonej przeprawy w wyniku ubiegłorocznej powodzi. Dokumentacja jest już gotowa i złożony został wniosek do Ministra Rozwoju i Technologii o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla tego obiektu.
Nowy most w Głuchołazach, który powstanie w ciągu drogi krajowej nr 40, będzie jednoprzęsłowy i bardziej odporny na podobne zjawiska, jakie miały miejsce w przeszłości. Obiekt nie zostanie zniszczony, nawet gdy woda przepływać będzie nad nim. Został zaprojektowany zgodnie z warunkami administratora rzeki (tj. PGW Wody Polskie), rekomendacjami Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDIM) oraz wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Nowy obiekt będzie mostem łukowym, żelbetowym o długości 52 m i szerokość 17 m z dwoma pasami ruchu i chodnikami.
Harmonogram inwestycji zakłada, że budowa nowego mostu zostanie zrealizowana w latach 2025-2026. Pierwsze prace rozpoczęły się zaraz po powodzi.
3 lutego 2025 roku podpisana została umowa z wykonawcą dokumentacji projektowej nowego mostu w Głuchołazach nad Białą Głuchołaską, w miejsce zniszczonej przeprawy w wyniku ubiegłorocznej powodzi. Dokumentacja jest już gotowa i złożony został wniosek do Ministra Rozwoju i Technologii o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla tego obiektu.
Nowy most w Głuchołazach, który powstanie w ciągu drogi krajowej nr 40, będzie jednoprzęsłowy i bardziej odporny na podobne zjawiska, jakie miały miejsce w przeszłości. Obiekt nie zostanie zniszczony, nawet gdy woda przepływać będzie nad nim. Został zaprojektowany zgodnie z warunkami administratora rzeki (tj. PGW Wody Polskie), rekomendacjami Instytutu Badawczego Dróg i Mostów (IBDIM) oraz wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Nowy obiekt będzie mostem łukowym, żelbetowym o długości 52 m i szerokość 17 m z dwoma pasami ruchu i chodnikami.
Harmonogram inwestycji zakłada, że budowa nowego mostu zostanie zrealizowana w latach 2025-2026. Pierwsze prace rozpoczęły się zaraz po powodzi.
Komentarze
Brak wpisów.